ANNONSER

– et norsk magasin med internasjonal touch

“Magasintid er eksklusiv tid. Magasiner brukes i liten grad sammen med andre mediekanaler
– både redaksjonelt stoff og annonser har leserens fullstendige oppmerksomhet.”

Kilde: Magasinundersøkelsen 2008 - Synovate



Mediaplan med utgivelser og priser:
Norsk   
Ratecard with target groups 
English

Kontakt: 
Liz Maggie Gaare - Seniorkonsulent
liz@hegnar.no

Gunn Beate Stensløkken - Produktansvarlig
gunnbeate@hegnar.no
 

Redaksjonell profil

Suksessbladet InteriørMagasinet er et norsk livsstilsmagasin som er i forkant med inspirasjon overfor bevisste personer med en genuin interesse for innredning og design. Det retter seg mot et urbant, kjøpesterkt og kvalitetsbevisst publikum. InteriørMagasinet er en estetisk nytelse å lese med vakre inspirerende bilder. Det presenterer de vakreste hjemmene fra inn- og utland og de nyeste trender innen innredning, hjem/hytte, design, arkitektur, prosjekt og shopping. Leserne får også råd og tips til spennende reiser, vakre hager og god mat. I tillegg til faste spalter har deler av bladet spesialtema som møbler, kjøkken, bad, belysning, tekstil, mat eller hage. Med utgangspunkt i lesernes krav til kvalitet brukes markedets dyktigste journalister og fotografer. Dette har gjort InteriørMagasinet til en markedsleder innenfor sitt segment.

Kjerneleser/målgruppe

Våre lesere er urbane, aktive og samfunnsengasjerte med god økonomi. Som annonsør treffer du trendsetterne og opinionslederne, og de bruker interiørmagasiner som viktigste inspirasjonskilde når de skal pusse opp. Du treffer arkitekter, interiørarkitekter, interiørdesignere og konsulenter og personer som er genuint interessert i innredning. Leserne er visuelt orienterte, de er moderne, har høye kvalitetskrav til merker og produkter, og betaler ofte litt ekstra for dette. Leserne av InteriørMagasinet er også kulturelt orientert, reiser mye, og de er glad i å servere god mat. Bladet har høy interesse blant kvinner og menn, og hele 36 % av leserne er menn. Nær halvparten av leserne har mer enn kr 800 000 i husstandsinntekt, og 80 % av leserne har mer enn gjennomsnittlig inntekt. De bor gjerne i enebolig eller rekkehus i de største byene eller det sentrale Østlandet.

Markedsposisjon

Til tross for at det i de siste årene har kommet flere nye magasiner innen dette området, har InteriørMagasinet beholdt sin ledende posisjon i markedet. InteriørMagasinet tiltrekker seg annonsører som er like opptatt av kvalitet som leserne. Dette befester den ledende posisjonen i markedet, og har bidratt til at kvalitetsbevisste annonsører har valgt å benytte InteriørMagasinet. Som eksempel kan vi nevne at annonsører for bil, ur/briller, og lyd/bilde har hatt god respons i InteriørMagasinet. InteriørMagasinet er det mest solgte interiørbladet gjennom Interpress, og selges i ledende møbel- og interiørbutikker, samt gjennom Interpress i Sverige og Danmark.